Bu kitap düşünme biçiminizi, yani hayatınızı değiştirecek. Hazır olun. Heyecanlanın. Daha önce böyle bir şey okumadınız. Tadını çıkarın; eğlenceli olacak!
Yalnızca insanların neden "evet!" dediğini bilmenizi değil, daima "evet!" demelerini neyin sağladığınızı bilmenizi istiyorum!
Günümüzde, her gün tekrarlanan yeni bir alışkanlık geliştirmek için beş günün yettiği görülüyor.
Kişi bir şeyi değiştirmek için, özellikle başlangıçta çok büyük çaba harcamak zorundadır. Çünkü bu sırada beyinde gerçek anlamda yeni otoyollar inşa etmesi gerekir. Bu yollar daha sonra düzeni olarak kullandırılarak güçendirilmeli ve daha da kullanılarak muhafaza edilmelidir.
Kural olarak bilinçdışı, beynin derinliklerindedir ve kişinin eski hareketlerinde gizlidir; fikirlerini rasyonel bir şekilde dile getirmez. Yalnızca tepki gösterir.
Bilinçdışı ayrıca tanıştığınız kişileri gruplandırma eğilimindedir. Karşınızdakini geçmişte tanıdığınız birine benzetip, eski tanıdığınız tün özelliklerini ona atfetmenize bile neden olabilir.
Bilinç dikkatli olmak isterken bilinçdışı iyi hisstmek, rahat olmak ister.
Tamamen yabancı kişiler hareketlerimizi tahmin etmekte en az bizim kadar başarılıdır.
Araştırmalar, başkalarının gelecekteki hareketlerini tahmin etmenin, kendimizinkini tahmin etmekten kolay olduğunu gösteriyor. Kendimizi diğerlerine göre çok daha pozitif bir bakışla değerlendiriyoruz ve bu hatalı bir değerlendirmeye neden oluyor. Başkalarını genellikle çok daha doğru değerlendiriyoruz.
Sorunu bir kez inceledikten sonra karar veren bir kişinin doğru kararı alma olasılığının; günler, hatta aylarca inceleyenlerinkinden daha fazla olduğu görülüyor.
Çevre koşulları farklı davranışlar yaratmak için değiltirilebilir.
Hediye vermenin neredeyse metafizik bir enerjisi olduğu söylenebilir.
Biri sizinle düşmanını paylaşıyorsa, ömür boyu sürecekk bir dostluk yarattınız demektir.
Mobilyaların, tahtaların, duvarkarın rengi insanların algılarını etkiler ve gerçek anlamda davranışlarını değiştirir.
Vücut diliniz ve fiziksel görüntünüz ne kadar beğenildiğinizin, ne kadar ikna edici olduğunuzun ve tanıştığınız kişiler tarafından nasıl göründüğünüzün anahtarıdır.
İnsanlar ve hayvanlar grupta daha yüksek statüde olanlara bağlanmak ister.
Karar vermek için altı dakikaya bile ihtiyaç duymayanlar var.
İnsanlar tarafından ne kadar çekici gözüktüğünüz kariyerinizde, ilişkilerinizde ve hayatınızın tamamında "evet" ya da "hayır" yanıtları almanızı etkileyecektir.
Görüntünüzün ne kadar önemli olduğunu ve tüm ilişkilerinizi, isteklerinizi, tanıştığınız herkesin sizinle ilgili görüşlerini nasıl etkilediğinizi anladığınızda, gelecekteki tüm ilişkilerinizi ve iletişiminizi kontrol etme şansınız olduğunu görürsünüz.
Sözsüz iletişim ve fiziksel görüntü, iletişimin %50-80'ini belirler. Aynı oranlar ikna etme çabası için de geçerlidir.
İnsanlar dostluğu sever ve kibar kişilerin yanında kendilerini rahat hissederler.
İnsanlar sizinle ilgili ilk yargılarını dört saniyede veriyor.
Nasıl giyindiğiniz, insanlareın bize ne kadar güveneceğini ve bizi ne kadar seveceğini belirler.
Uyum sağlamanın en etkili yollarından biri, karşınızdaki kişiyle benzer şekilde oturmak ya da durmaktır.
Karşınıdaki kişinin nasıl ve nereden nefes alıp verdiğini izleyin. Karşınızdaki kişiyle aynı sıklıkta nefes alıp veriyorsanız, bu uyum sağladığınıız gösterir. Sevişirken çiftlerin aynı hızda ve aynı anda nefes alıp vermesi, bu uyumun en iyi örneği sayılır.
İkna Etmenin Daha Önce Hiç Açıklanmamış On Beş Sırrı
George W. Bush, California eyaletinde, adının oy pusulasında ilk sırada olduğu seçim bölgelerinde, pusulada sonraki sıralarda olduğu seçim bölgelerine göre %9 daha fazla oy aldı.
İkna etme amaçlı tüm konuşmalarda, karşınızdaki kişiye ne kadar bilgi vereceğini bilmek, başarının en önemli ipuçlarından biridir.
Çok fazla seçenekle karşı karşıya olduklarında birçok kişi ne yapacağını şaşırıp adeta paralize olur. Bunalan kişiler sonunda hepsinden vazgeçme yoluna giderler. Hiçbir şey yaapmayarak durumu ertelemeyi tercih ederler.
1998 yılında yapılan bşr araştırmada, beynin belli bir bölümünün yalnızca kutsa konularda aktif hale geldiği ortaya çıktı.
Rakipleriyle yarışmaya karar verenlerin, sosyal çevrelerinde saygınlıklarını yitirdikleri kanıtlanmış bir gerçek.
Tüm insanlar arzu edilmek ister.
Dokuz Altın Anahtar
1. İnsanlar tercihlerini teklifin yapılma şekline göre helirler.
2. harcadıklarmdan daha fazla çaba sarf ederler.
3. Satışı ve itaati artırmak için seçenek sayısını azaltın. İnsanlar kaybetmenin önüne geçmek adına, kazanmak icin
4. Tutumu ve bakışçısını değiştirmek için önce davranışlar değiştirir.
5. İnsanlar sahip oldukları şeyin değerini olduğundan fazla tahmin ediyor.
6. Aile, toplum, Tanrı gibi daha yüksek değerlere hitap etmek, bireye hitap etmekten daha etkilidir.
7. İnsanlar resmi olmayan hiyerarşinin zirvesinde olmak isterler.
8. Bir grubu etkilemek, bireyi etkilemekten daha kolaydır.
9. İnsanlar bir grubun parçası olmak için birçok şeyi gözden çıkaracaktır.
İnsanlar, bir konuyla ilgili fikirlerini ne kadar fazla insanla paylaşırlarsa, bunu değiştirmek o kadar zorlaşır.
İnsanlar bir kez kandırıldı mı dirençleri artar. Brad Sagarin
İkna etmenin en önemli kurallarından biri, insanların zamana bakış açısını değiştirmektir.
Müşterilerimizden geleceği hayal etmelerini istemek, anlaşma sağlamanın en güçlü ve en etkili yollarından biridir.
Genelde pozitif bir gelecek hayal edenler, bunun zıddını düşünenlerden daha başarılı oluyor. sf 113
Yorum Gönder