Kadın Kitabından Altı Çizili Satırlar 1

Kadın kitabı Pervin Nuraliyeva




Nedense, "Ben onu mahvettim.", "Benim yüzümden her şeyini yitirdi", "Ben fırsat verseydim, dünyanın en meşhur insanı olurdu." gibi itiraflarda bulunabilecek kadın bulmak zordur; belki de imkansızdır. Çünkü kadınların çoğunun idrak ettikleri "benlik"; kuran, yaratan, yücelten, aydınlatan, kurtarandır... Oysa "bahşetmek" saadetini bütün hislerden üstün tutanlar "ben yaptım" ifadesini dile getirmezler. (sf 17)


Eğer çocukları olmayan eşler ayrılmıyorlarsa, onlar arasındaki bağlar çok sağlam, demektir... (sf 19)


Alfred hastalığının ilk belirtilerini şöyle tasvri ediyordu: Ben onu ilk gördüğümde sırtında güzel bir elbise vardı. Henüz erkek elbiseleri giyinip kendisini garip bir hale sokmamıştı. Yanaklarında gençliğin izleri hissediliyor, güzel gözleri parlıyordu. Koyu siyah saçlarının gölgesindeki bu parıltı büyüleyici bir etki bırakıyor, yüreğimi tarumar ediyordu... (sf 36)


Musset daha sonra şunları yazmıştı bu hadiiseyle ilgili olarak: "Ben bu kadının etkisiyle yeniden doğdum. Ne ona kadar ne de ondan sonra asla böyle vecd halinde bir aşk ve coşkulu öutluluk hissetmedim... (sf 37)


Aurora, ben senin ayaklarına kapanmaya hazırım. Sana her şeyimi veririm, bana hiçbir şey haddinden fazla görünmez. Yorulduğumda bir tebessümün yeter bana. Sadece senin için yaşamak, en güzel bestelerimi senin için ifa etmek istiyorum... Benim tevazu sahibi sevgilim, çok gaddar olmayacaksın, değil mi? (sf 38)


Ölmeden önce söylediği son cümlesi bu olur: "O, bana 'Benim kollarım arasında öleceksin.' diye söz vermişti." (sf 40)


Kabri üstüne baş taşı konulmamasını, mezarının otlar arasında kaybolmasını arzulamıştı Aurora. Hayatı boyunca dikkatleri üzerine toplayan, ölümünden sonra kabrinin toprağa karışarak kaybolmasını isteyen, tezatlar içinde yaşayan Jorj! (sf 41)


Sokrat  millattan çok çok evvel demişti bunu: "Mutlaka evlen, bahtına iyi biri düşerse mutlu olursun, kötü biri düşerse filozof..." (sf 48)


Lou aşk hakkında yazdığı denemesinde: "Sonsuz bir yakınlık halinde ebedi uzaklaşma, soğuma; aşkın en kadim ve ezeli alametidir. Bu, ulaşılmaz yıldızın özlemini çekmeye benzer..." (sf 48)



Kadın Hem Zirve Hem Uçurum, Turay Yayınları, Pervin Nuraliyeva


YORUM BIRAK

Daha yeni Daha eski