tanrı seni şartlı sevmez
tanrı senden kusursuzluk beklemez
tanrı seni kuyrukta bekletmez
tanrı seni yalnız bırakmaz
tanrı sana "ne halin varsa gör" demez
tanrı senden ümit kesmez
tanrı seni yüzüstü bırakmaz
tanrı seni küçümsemez
tanrı seni sahipsiz ve çaresiz bırakmaz
tanrı sana verdiklerini başına kakmaz
tanrı üzülmeni istemez
tanrı sana karşı anlayışsız değildir
tanrı başkalarına boyun bükmeni istemez
tanrı başkalarına dilenci olmanı istemez
tanrı seni sıradan görmez
tanrı senin kötülüğünü istemez
tanrı hata ettin diye seni gözden çıkarmaz
tanrı sana kötülüğü yakıştırmaz
tanrı nankör olmanı istemez
***
elbetteki rabbin zorla güzelllik olsun istemez. seni senin kendini tanıdığından daha çok tanıyan O'dur. senin duygularının en suskun köşelerini, gönlünün en derin kuytularını senin bildiğinden çok bilir. en başta zoruna gitse de, onun istedikleri senin de istediklerindir. rabbin sana senin yanına geçerek konuşur. iyi dinlersen anlayacaksın.
eliyle veren değil gönlüyle veren gerçekten vermiştir.
seni kıymetli yapan şey bizzat varolman olduğu için varlığını kirli görmek kimsenin haddi değildir. senin varlığın özünde kötü olmadığı gibi varolan hiçbir şey de özünde kötü değildir. varlığı kötü kılan insanın iradesini kötü yönde kullanıp varlıkla yıkıcı bir ilişkiye girmesidir. büütn varlığın sahibi alemlerin rabbi olduğu için onun yarattığı hiçbir şey özünde kötü değildir (gübre örneği mesela kendisi kötü koksa da iyi şeylere vesile olur).
varlık hakkında hiçbir fikrin olmadığı halde seni varlığın ortasına sonsuz bir prizma gibi koyan yaradan sadece minnettarlık istiyor senden? yeter ki şükret diyor, şükrünün karşılığını fazla fazla vereceğini müjdeliyor.
sahiden razı mısın bu dünyaya? her tarafından yara alan, göğsü korku ve hüzünlerle delik deşik, arzularını ve özlemlerini yarım bırakacağın, sevdiklerini ve sevenlerini uzaklara savuran şu kısa hayata mı layık görüyorsun kendini?
önceden bilmek, sonradan olacakları belirlemiyor. sonradan olacaklar, önceden hesaplananları belirliyor. bunun gibi, bizim de yarın ne yapacağımızın kaderde yazılı olması bizim elimizi kolumuzu bağlamıyor. rabbin seni istediğine göre yaratıyor. rabbin sen nasıl davranıyorsan kaderini öyle yazıyor. kadere mahkum değilsin. rabbinin elinde kukla değilsin. hem böylesini o da istemez. sana dilediğin gibi davranman için yollar açar ki, sen kendi kıymetini ortaya koyasın.
tanrı sana küsmedi, senai demirci yusuf özkan özburun, bilge yayınları
Yorum Gönder